FEEL FREE TO LIKE!!

17 December 2013

KISAH BULAN SEP 2013!


Just nak sharing...ni cite saya naik rank bulan Sep 2013,bulan paling nikmat selama saya berShaklee.. 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Setelah bertungkus lumus selama 10 bulan, akhirnya title Supervisor dapat gak saya pegang bulan Sep13! Bulan harijadi saya! Waa..mmg special sungguh!
Terus terang, nak capai apa yg ada skg ni mmg bukan senang2 nak dapat..mmg terselit gak rasa2 down tu..tetambah bila dah lari dari 6 steps yg sepatutnya kita capai! 6 steps ni tujuannya utk kita stabilkan bisnes..bila kita ikut step2 tu..tak secara langsung, ia membina keyakinan kita terhadap target2 yg kita buat setiap bulan.. kena buat target utk capai pe yg kita nak!Penting supaya kita tak jatuh atau ke lauttt..hehe..sape yg bukan distributor, maybe tak tau la sgt kan..xpe la, saje nak share jugak..

Ujian paling ketara yg saya hadapi adalah MASA! Ye..saya tau,ramai gak yg alami benda ni.. benda BIASA bila keje sendiri & bila ianya adalah pendapatan sampingan! Dgn kerja opis yg memangnya dah banyak..tetambah, hujung bulan..saya terpaksa struggle time2 tu..huh! Mmg dasat gak laa..dah la bulan lps,dept akaun kekurangan staff. Fuhhh..gile cabaran nya kali ni! Tapi, sy tetap tempuh! Redah jugak! Pulun jugak! Sbb apa? Sebab ini bisnes saya..dan sy je yg bertanggungjawab! Turun naik bonus..saya lah puncanya! Target nak jadi supervisor lagi! Target dah lama..start bulan
Julai lagi..tp xde rezeki..akhirnya, maniss sgt rasa nikmat dapat sume ni.. syukur alhamdulillah! Dengan bantuan Master Ayu...sokongan die di saat2 akhir closing! Mmg cukup terharu di buatnya.. huhu...
Pape pun, bila MASA jadi cabaran, pada saya..saya kena CARI masa! Bukan tunggu atau biarkan aje..oh,tidak!! Ini bisnes saya..sayang saya pada bisnes yg boleh tolong org dlm memilih suplemen & menambah pendapatan, mmg sgt mengujakan! Excited ok...! Jadi,pada saya..sape yg punya alasan xde masa..mmg saya ralat sangat! Nak seribu daya,ye tak! Upline slalu advice, kalo x sempat nak up status masa keje siang hari...buat siap2 malam tu..copy paste je.. cari ilmu malam harinya..atau..kalo jenis tdo awal, bangun la awal pagi..masuk kelab 5 pagi! Ishh..macam2 la bole buat jika kita mahu, betul x? Itu yg saya pegang selama ni..

Satu lagi, push factor! Saya memang kena jadikan bisnes Shaklee sebagai punca pendapatan UTAMA satu masa nanti! Sy memang perlukan 1 bisnes yg saya boleh adjust masa sendiri..sbb saya nak jaga anak2 saya sendiri! Lama mana nak mintak tolong mak mentua jagakan..makin lama, makin tua..sakit pun macam2..sian mak! Dan ini lah
push factor saya..ini lah penguat untuk saya teruskan perjuangan! Bukan calang2 saya nak impian jadi nyata! Mmg saya amat perlukannya!

Ini saya punya cite laa..so, sahabat2 yg ingin berbisnes Shaklee ni..pls cari push factor anda!! Bagi saya ianya amat penting utk tentukan dalaman kita kuat atau tidak! Niatkan bisnes kita kerana Allah! Tuk tolong org..in shaa Allah! Allah mudahkan jalan kita!

Panjang plak kali ni..harap dpt membakar semangat korg sume! Demi diri sendiri & masyarakat..teruskan berjuang hingga ke akhirnya! Dan nikmatnya..x ternilai!!
Teruskan memberi..sharing is caring!