FEEL FREE TO LIKE!!

14 August 2014

8 SUMBER PENDAPATAN SHAKLEE

Harini nak cerita pasal 8 sumber pendapatan dari bisnes Shaklee. Haa..ramai lagi yang tak tahu kan. Sape yg nak mulakan bisnes kena la jadi ahli dulu. Yuran ahli adalah RM65 untuk seumur hidup. Pastu kena tambah lagi RM10 untuk caj penghantaran starter kit. Kalo dok kat Sabah/Sarawak..tambah RM20. Bila dah settle bab ni, anda dah layak untuk mulakan bisnes anda...


shaklee business


8 sumber:

1-Personal Bonus (PB) / Bonus Peribadi
Dapat dari hasil uv(point) yg terkumpul. Setiap barang ada uv nya tersendiri. Kiraan ada la % dia..macam contoh di bawah ni..



2- Net Personal Bonus (NPB) / Bonus Peribadi Bersih

Dapat bila kita ada downline. Beza % downline dengan kita adalah bonus peribadi bersih. Dan kita sama sekali TIDAK ambil dia punya pendapatan or sales. Haa..bisnes Shaklee ni adil tau. Ini kira insentif atau dikenali sebagai hadiah/upah kerja dalam membimbing downline untuk berjaya dalam bisnes mereka.

3- Leadership Bonus (LB) / Bonus Kepimpinan

Kita dapat bila kita dah ada group yang besar, dengan syarat kita kena capai point2 tertentu. Dan bonus ini kita akan dapat bila naik ke 2nd level sebab masa ni la kita ada leader bawah kita. Barulah dipanggil leadership bonus, ye tak..hehe. Bonus sebagai insentif dalam menghasilkan leader2 di bawah kita. Bukan senang ye nak memimpin..Bila dah capai tahap leader plak, kena sentiasa efektif dengan title & syarat point (group uv) supaya kekal dapat bonus leadership ni. Kalo tak dapat ikut syaratnya, anda hanya layak dapat bonus sebagai supervisor. Maybe la tak bape nak paham kan pada yg bukan ahli..tp secara kesimpulannya, anda buat..anda PASTI dapat! Kiraannya, kita dapat 5% dari sales 1st level, 4% dari 2nd level. Ni contoh laa..

4-Untung Runcit(Retail Profit)

Bila jual harga runcit(retail), pastu kita beli dengan harga ahli di branch or order online, otomatik la beza retail & ahli tu, dapat lah untung kan. Ni normal..

5- Car Bonus / Bonus Kereta

Bukan dapat kereta sebiji tapi dapat dalam bentuk TUNAI..wahhh..bestnya kan. Ada la syarat point nya..Yang penting, sales kena BOOM la..dalam masa 3-4 bulan. Untuk melayakkan dapat bonus ni.

Pastu, 3 lagi yg bawah ni..kita dapat bila sebagai insentif untuk membimbing group yg makin besar. Untuk dapat, kena la efektif..nak efektif plak, kena la train anak2 buah. Jaga anak2 buah. Ajar anak2 buah cara berbisnes, cara nak berjaya. Macam2 kena buat..kalo goyang kaki, kompem la apa pun tak dapat. Sebab bisnes MLM Shaklee ni memang sangat adil! Kalo upline tak buat keje, dia takkan dapat bonus apa pun....haa..jangan salah anggap upline akan dapat. Konsep sangat simple, kalo kita buat keje..ada sales, pasti dapat habuannya.


6- Coordinator Incentive Bonus (CIB)


7- Key Coordinator Incentive Bonus (KIB)


8- Master Incentive Bonus (MIB)


Nak join kami.. watsapp 018-9579441 (Ainul)